Page 8 - 2015 Faaliyet Raporu
P. 8

BAŞKANIN MESAJI  2015 yılında yurt içi projelerimizde de önemli aşamalar   Nurol Makina, 40 yıla dayanan tecrübesi ile savunma


         kaydedilmiştir.  Türkiye'nin son dönem en büyük        sanayiinde güvenilir bir yüklenici ve çözüm ortağı olarak
         altyapı projelerinden biri olan ve Nurol İnşaat’ın yerel   faaliyetlerini sürdürmektedir. Tekerlekli zırhlı araç ve özel
         ortakları arasında yer aldığı Türk- Japon Ortak Girişimi   amaçlı platform alanında uluslararası üretim yapan Nurol
 015 yılında global ekonomideki gelişmelerin   Nurol Grubu olarak bu öngörüler altında bütçelerimizi
 beklendiği gibi olmaması ve jeopolitik risklerin   hazırlarken 2016 yılı ortalama enflasyon oranını % 7,65   tarafından yürütülen MARMARAY Boğaz  Tüp Geçiş   Makina, gerçekleştirdiği özgün tasarım ve geliştirdiği
 2artarak devam etmesi nedeniyle piyasalardaki   USD/ TL paritesini 2,99 ve EUR/ TL paritesini 3,11 olarak   Projemiz, Ekim 2013 itibariyle hizmete girmiş olup,   projeler ile sektördeki öncü firmalardan biri haline gelmiş
 belirsizlik sürdü. FED’in faiz arttırım kararı beklentisi tüm   tahmin ettik.   projemizin garanti süresi çerçevesindeki çalışmaları   bulunmaktadır.
 yıl boyunca etkili oldu.  Avrupa bölgesinde beklenen   devam etmektedir.
 toparlanmanın  bir  türlü  gerçekleşmemesi  ve  bankacılık   2016 yılında, temkinli bir yaklaşım içinde olmak kaydıyla   Nurol  Teknoloji  Şirketimiz,  Ankara’da kurulu  tam
 sistemine ilişkin endişeler de piyasaları tehdit eden bir   katma değeri yüksek alanlarda daha büyük projeler   Nurol İnşaat liderliğindeki Uluslararası Konsorsiyum   otomasyonlu  modern  üretim  tesislerinde  21.  yüzyıl
                                                   3
 diğer unsur olarak karşımıza çıktı. Bir başka tehlike ise   geliştirmek iş planımızda yer alıyor. Faaliyet gösterdiğimiz   tarafından yapımı sürdürülen, 24 milyon m  gövde   teknolojisi olan "İleri teknik malzemeler" alanında özgün
 dünya ticaretinin bir türlü canlanamamasıydı. Çin’in frene   ülkelerde stratejilerimiz doğrultusunda pazar payımızı   dolgusu ve 1.200 MW kapasite ile yıllık 4,1 milyar   tasarım ve üretim yapmakta olup müşteri taleplerine uygun
 basmasıyla küresel ticaretin yavaşlaması ve Çin   artırmak için de çalışmalarımıza devam edeceğiz.    kWh enerji üretecek olan Ilısu Barajı ve HES   formülasyonlar geliştirerek sektörel ihtiyaçlar doğrultusunda
 ekonomisinin giderek küçülmesi yanında, gelen yeni   Projemizde 2015 sonunda gerçekleşme oranı %80   çözümler  sunmaktadır.  Ülkemiz  ve  bölgemizde  tek  kaynak
 veriler ise büyümenin daha da düşebileceğini  gösteriyor.    NUROL HOLDİNG, inşaat ve taahhüt başta olmak üzere   seviyesine ulaşmış bulunmakta olup, yeni ihale ile   konumunda olan firmamız, savunma ürünlerinin yanısıra,
 savunma ve imalat sanayi, teknoloji, gayrimenkul   taahhüt altına alınan Hasankeyf Grubu Karayolu   rotor kırıcı uç ve diğer madencilik uçları ürünleriyle de imalat
 Büyüme konusunun dünya çapında bu kadar hassas   yatırım, enerji, turizm, madencilik, finans, ticaret ve   Köprüleri  Projemiz  çerçevesinde  de  inşaat  ve madencilik alanında başarıyla faaliyet göstermektedir.
 olunduğu bir durumda merkez bankaları hem büyüme hem   hizmet sektörlerinde yurt içinde ve yurt dışında   çalışmaları devam etmektedir.
 enflasyon hem de finansal istikrar hedeflerini bir arada   yapılanmış kırkı aşan iştirak, bağlı ortaklık, şube ve   Nurol Ailesi olarak yüklendiğimiz sorumluluğun farkındayız.
 gerçekleştirmek zorunda kalacaklar gibi görünüyor.   proje ortaklığı ile faaliyet göstermeye devam etmektedir.   Türkiye’nin en büyük  Yap-İşlet-Devret modelli altyapı   Her zaman olduğu gibi yine hedefimiz; içinde yer aldığımız
 31 Aralık 2015 tarihli yasal mali bilançosu uyarınca Aktif   yatırımlarından biri olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu   sektörlerde kalitemizle ön plana çıkarak en iyi olabilmek, en
 Yurt içi piyasalardaki temel belirleyici faktör ise siyasi   büyüklüğü 9,2 Milyar TL, Özkaynaklar toplamı 1,6 Milyar   (İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü dahil) Projemizde gerek   yüksek toplumsal ve ekonomik değeri yaratabilmektir.
 gelişmeler oldu. Seçimler nedeniyle uzayan belirsizlik ve bir   TL olan  Nurol Holding, gelişen piyasa ve ekonomik   asma köprü bölümünde gerek otoyol kesimlerinde yapım
 süredir ülke gündeminde olmayan güvenlik endişelerinin   değişimlere paralel olarak sürdürülebilir büyüme hedefi   çalışmaları iş planlarına uygun olarak devam etmektedir.   Yarım asırı aşan bir süredir hep daha iyisi ve daha fazlasını
 yeniden  kendini göstermesi, Türkiye’ye ilişkin risk  algısını   doğrultusunda faaliyetlerini planlamakta, koordine   384 km. otoyol ile 43 km bağlantı yolu olmak üzere toplam   yapmaya gayret ediyoruz. İlkelerimizden ödün vermeden
 olumsuz etkiledi. 2015 yılında dış ticaret açığındaki düşüşün   etmekte ve yürütmektedir.  427 km otoyol ile 1.550 m orta açıklığa sahip Osmangazi   yolumuza devam ederken ulaştığımız hiç bir nokta son,
 cari işlemler dengesine etkisi olumlu görünüyor. Yine de dış   (İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü) Köprüsü’nün dizayn   vardığımız hiç bir durak yeterli değildir  bizim için. Onlar
 ticaret verilerinin ekonomideki büyüme açısından pek iyi   Şirketlerimize baktığımızda, öncelikle Nurol İnşaat'ın faaliyet   dahil yapımını içeren projemizde Gebze’den başlayarak   sadece çıkılması gereken basamaklardır. Geçmişte olduğu
 sinyal verdiği söylenemez.   sahasının yurt içi ve yurt dışında BAE, Suudi Arabistan,Libya,   İzmit Körfez Geçişi  Asma Köprüsü'nün de dahil olduğu   gibi bugün de önümüze çıkan engellerin geçici ve çözülebilir
 Cezayir, Fas ve Katar'dan, Gürcistan, Polonya, Rusya,   yaklaşık 53 kilometrelik kesim (Gebze ile Gemlik arası) 2016   olduğunun  bilinci  içinde,  Nurol  bayrağını  yurdumuzda  ve
 Enflasyonda  2015  yılını  hedefin  üzerinde  yüzde  8,8  ile   Türkmenistan, Özbekistan, Irak ve Afganistan'a kadar geniş   ortalarında trafiğe açılmış olacaktır. Nurol İnşaat tarafından   sınırlarımızın ötesinde dalgalandırmaktan  onur duymaktayız.
 kapattık. 2016 yılında ise gerçekleşmesi zor görünse de   bir coğrafyaya yayılmış on  beş ülkeyi  kapsadığını   yapımı tamamlanan Güney  Yaklaşım  Viyadüğü ise,
 enflasyon hedefi yine yüzde 5 düzeylerinde. Petrol ve   söyleyebiliriz.  ABD'li Mc Graw Hill'e bağlı  “Engineering   Osmangazi Köprüsü'nün güney ayağını otoyola bağlamakta   Şirketlerimizin ticari faaliyetleri yanında,  Nurol Vakfımız
 emtia fiyatlarındaki düşüş bu yıl da enflasyonu olumlu   News Record” tarafından yayımlanan Dünyanın En Büyük   olup viyadüğü kullanarak köprüden geçen araçlar, 60 metre   aracılığıyla eğitim başta olmak üzere kültür, sanat ve spora
 etkileyebilir. Ancak  asgari  ücretteki  yüzde  30’luk  artış  ve   Uluslararası Müteahhitleri listesinde de yer alan  Nurol   yükseklikten 13 metreye inerek otoyola devam edeceklerdir.   kadar birçok alanda toplumsal fayda sağlayacak projelerle de
 döviz  kurlarındaki  yükselişin  devam  etmesinin  sonuçları   İnşaat'ın referans projeleri bağlamındaki çalışma alanları;   Köprünün hizmete girmesiyle birlikte halen 1-1,5 saati bulan   sosyal sorumluluğumuzu yerine getirmeye gayret etmekteyiz.
 enflasyona olumsuz yansıyacağa benziyor.   altyapı projeleri, karayolları, otoyollar, demiryolu ve metro   ulaşım süresi 6 dakikaya inmiş olmaktadır.
 sistemleri, tüneller, gaz/petrol boru hatları ve ilgili tesisler,   Başarılarımızı sürekli kılmak için birlik ve beraberliğimizi
 Geçtiğimiz aylarda Rusya ile  Türkiye arasında oluşan   sulama/drenaj sistemleri, barajlar ve hidroelektrik santraller,   Gebze-İzmir Otoyolu Projesi tamamlandığında ise İstanbul-  koruyarak her zamankinden daha fazla çalışacağımıza
 gerilimli hava ve maalesef ülkemizde tırmanan terörün   su temini ve pis su sistemleri, kentsel/endüstriyel arıtma   İzmir arasında kara yolu ulaşımı 3,5 saate düşecektir.    inanmaktayım.  Bu  vesileyle,  bizi  bugünlere  getiren
 yarattığı endişe nedeniyle yeni dönemde enerji, inşaat,   tesisleri ve katı atık tesisleri, anahtar teslimi üretim tesisleri   toplumumuza, gelişim sürecinde yanımızda yer alan değerli
 ticaret ve özellikle de turizm sektörünün çok zorlanacağı   ile sanayi kompleksi projelerini, sanayi siteleri, iş ve ticaret   Ordu Çevre Yolu Projemiz’de imalatlar 2015 yılı itibariyle   çalışanlarımıza,  iş  ortaklarımıza,  paydaşlarımıza  ve
 ortada. Güneydoğu’da bir türlü çözülemeyen sorunlar,   merkezi projelerini, lüks/toplu konut ve sosyal merkez   %80 gerçekleşme oranına ulaşmış olup, İdare tarafından   müşterilerimize Nurol markasına duydukları güven ve bağlılık
 mültecilerin durumu  ve Suriye krizi de bölgemizde büyük   projeleri ile otel, tatil köyü ve turistik tesis projelerini   %20 keşif artışı verilmiştir.   için teşekkürlerimi sunuyor, 2016  yılının ülkemize ve
 sıkıntılara yol açmakta.   içermektedir.                       dünyaya huzur, barış ve refah getirmesini temenni ediyorum.
         NGYO, mevcut portföyüne ilave olarak, özellikle İstanbul’da
 Nurol Topluluk Şirketleri’nin bu yıl yine odaklandığı konu   Yurt dışı faaliyetlerimizin genişletilmesi amacıyla iş geliştirme   gerçekleştirmekte olduğu marka projeleriyle ilgi odağı olmayı   Sevgi ve Saygılarımla,
 öncelikle mevcut durumumuzu koruyarak kalitemizle ön   çalışmalarımız da yoğun olarak sürmektedir. Suudi Arabistan   sürdürmektedir. İstanbul’da gerçekleştirilen Nurol  Tower
 planda olmak ve sürdürülebilir büyüme olacak. Bunu   ve Kuveyt başta olmak üzere Körfez Bölgesi’ndeki   Çağlayan Projemiz’de  çalışmalar 2016  yılı itibariyle
 yaparken  mümkün  olduğunca  verimliliği  artırarak  girişimlerimizin yanı sıra, Sahra Altı Afrika, Bosna Hersek,   tamamlanmış  bulunmaktadır. Yine  NGYO yatırımı olarak
 maliyetleri kontrol altına almak ve pazarda kalıcılığımızı   Makedonya, Sırbistan, Kazakistan,  Azerbaycan, Pakistan   İstanbul’da gerçekleştirilen Nurol Life ve Nurol Park projelerimizin   Nurettin ÇARMIKLI
 devam ettirmek istiyoruz.  ve Ukrayna’da çalışmalarımız devam etmektedir.  yapımı da Nurol İnşaat kalitesiyle devam etmektedir.  Yönetim Kurulu Başkanı


 6                                                                                                       7
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13