Page 21 - 2015 Faaliyet Raporu
P. 21
Ilısu Barajı ve HES Projesi, Mardin/TÜRKİYE Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu, Gebze-Orhangazi Kesimi, Orhangazi/TÜRKİYE
ABD'li Mc Graw Hill'e bağlı “Engineering News Record”(ENR. halihazırda devam eden yurt içi ve yurt dışı projelerle tüm hızıyla Gemlik (K5 kavşağı) arası güzergahın trafiğe açılması Faaliyetlerimizin sürdüğü bir diğer ülke olan Cezayir’de taahhüt
com) tarafından yayımlanan Dünyanın En Büyük Uluslararası sürmektedir. öngörülmektedir. Asma köprünün güney ayağını otoyola altına alınmış son projemiz olan Tizi Ouzu Şehri, Doğu-Batı
Müteahhitleri listesinde de yer alan NUROL İnşaat'ın referans bağlayan 35.000 ton çelik imalât içeren 1.378 metre Otoyolu Bağlantı Otoyolu Projesi’ndeki çalışmalarımız da
Türkiye’nin en büyük Yap - İşlet - Devret modelli altyapı
projeleri bağlamındaki çalışma alanı altyapı projeleri, karayolları, uzunluğundaki Güney Yaklaşım Viyadüğü’nün yapımı da Mayıs devam etmektedir. 48 km otoyolun, toplam 2x2,7 km uzunlukta
yatırımlarından biri olan Gebze - Orhangazi - İzmir Otoyolu (İzmit
otoyollar, demiryolu ve metro sistemleri, tüneller, gaz / petrol 2016 sonunda tamamlanmıştır. Ayrıca Gebze-Orhangazi kesimi tünel ve toplam 2x10 km uzunlukta viyadük ve köprü yapıları ile
Körfez Geçişi Asma Köprüsü ve Bağlantı Yolları dahil) Projemizde
boru hatları ve ilgili tesisler, sulama/drenaj sistemleri, barajlar ve kapsamında NUROL taahhüdünde bulunan Km: 34+350-43+296 beraber inşasını içeren bu projemiz çalışma programına uygun
gerek asma köprü bölümünde gerek otoyol kesimlerinde yapım
hidroelektrik santraller, su temini ve pis su sistemleri, kentsel/ arası 93 km’lik otoyol kesimi tamamlanmış olup trafiğe açılmıştır. bir şekilde sürdürülmektedir.
çalışmaları devam etmektedir. 425 km otoyol ile 1.550 m orta
endüstriyel arıtma tesisleri ve katı atık tesisleri, anahtar teslimi Yine aynı proje kapsamında NUROL taahhüdünde bulunan
açıklık ve yaklaşım viyadükleri ile birlikte yaklaşık 4.500 metre Cezayir’de bu yıl itibariyle tamamlanıp idareye teslim edilmiş
üretim tesisleri ile sanayi kompleksi projelerini, sanayi siteleri, iş Balıkesir-Kırkağaç-Akhisar kesimi Km: 224+300-317+284 arası
toplam uzunluğa sahip İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü’nün olan Douera Barajı Projemiz’e ilave olarak Souk Tleta ve
ve ticaret merkezi projelerini, lüks / toplu konut ve sosyal merkez toplam 93 Km’lik bölümde de yapım çalışmaları 2015 yılında
tasarım dahil yapımını içeren projemizde Temmuz 2016 itibariyle Boukhroufa Barajları’nda yapım işleri, çalışma programları
projeleri ile otel, tatil köyü ve turistik tesis projelerini içermektedir. başlamış ve programa uygun olarak devam etmektedir.
Gebze’den başlayarak İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsünün de çerçevesinde devam etmektedir. Her iki barajımız da kil çekirdekli
3
Bu başarılı geçmişi ile yakalanan grafik paralelindeki çalışmalar, dahil olduğu yaklaşık 53 kilometrelik Gebze (K1 kavşağı) ile NUROL İnşaat liderliğindeki uluslararası konsorsiyum tarafından toprak dolgu tipinde olup, Souk Tleta Barajı 1,5 milyon m gövde
3
yapımı sürdürülen, 24 milyon m gövde dolgusu ile Türkiye’nin hacmi ile 98 milyon m içme ve sulama suyu temini kapasitesine,
3
ikinci büyük barajı olan ve ön yüzü beton kaplamalı tipte inşa Boukhroufa Barajı ise 4,3 milyon m gövde hacmi ve 125 milyon m
3
3
edilen, 1.200 MW kapasite ile yıllık 4,1 milyar kWh enerji üretecek içme ve sulama suyu kapasitesine sahip olacaktır.
Ilısu Barajı ve HES Projemiz’de, ilerleme oranı % 80 seviyesini
geçmiş bulunmaktadır. Diğer yandan ise kazanılan ihale ile
taahhüt altına alınan Hasankeyf Grubu Karayolu Köprüleri
Projemiz çerçevesinde inşaat çalışmaları program dahilinde Gebze-Orhangazi-İzmir
devam etmektedir. Bu proje çerçevesinde farklı açıklıklara sahip
üç köprü inşa edilmektedir. Otoyolu
Türkiye'nin son dönem en önemli altyapı projelerinden olan ve (Osmangazi Asma Köprüsü ve Bağlantı Yolları Dahil)
NUROL İnşaat’ın yerel ortak olarak yer aldığı Türk- Japon Ortak Türkiye'nin en büyük Yap-İşlet-Devret
Girişimi tarafından yürütülen ve İstanbul’un iki yakasını deniz
altından demiryolu hattı ile birleştiren MARMARAY Boğaz Tüp Modelli Altyapı yatırımlarından birisidir.
Geçiş Projemiz, Ekim 2013 itibariyle hizmete girmiş olup,
projemizin garanti süresi çerçevesindeki çalışmalar devam
etmektedir.
Ilısu Barajı ve HES Projesi, Mardin/TÜRKİYE
20 21