Page 21 - 2015 Faaliyet Raporu
P. 21

Ilısu Barajı ve HES Projesi, Mardin/TÜRKİYE                                                   Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu, Gebze-Orhangazi Kesimi, Orhangazi/TÜRKİYE

        ABD'li Mc Graw Hill'e bağlı “Engineering News Record”(ENR.  halihazırda devam eden yurt içi ve yurt dışı projelerle tüm hızıyla   Gemlik  (K5  kavşağı)  arası  güzergahın  trafiğe  açılması   Faaliyetlerimizin sürdüğü bir diğer ülke olan Cezayir’de  taahhüt
        com) tarafından yayımlanan Dünyanın En Büyük Uluslararası   sürmektedir.                                                öngörülmektedir.  Asma köprünün güney ayağını otoyola   altına  alınmış  son  projemiz  olan Tizi  Ouzu  Şehri,  Doğu-Batı
        Müteahhitleri listesinde de yer alan NUROL İnşaat'ın referans                                                           bağlayan 35.000 ton çelik imalât içeren 1.378 metre    Otoyolu Bağlantı  Otoyolu Projesi’ndeki çalışmalarımız da
                                                               Türkiye’nin en büyük  Yap -  İşlet  -  Devret modelli altyapı
        projeleri bağlamındaki çalışma alanı altyapı projeleri, karayolları,                                                    uzunluğundaki Güney Yaklaşım Viyadüğü’nün yapımı da Mayıs   devam etmektedir. 48 km otoyolun, toplam 2x2,7 km uzunlukta
                                                               yatırımlarından biri olan Gebze - Orhangazi - İzmir Otoyolu (İzmit
        otoyollar, demiryolu ve metro sistemleri, tüneller, gaz / petrol                                                        2016 sonunda tamamlanmıştır. Ayrıca Gebze-Orhangazi kesimi   tünel ve toplam 2x10 km uzunlukta viyadük ve köprü yapıları ile
                                                               Körfez Geçişi Asma Köprüsü ve Bağlantı Yolları dahil) Projemizde
        boru hatları ve ilgili tesisler, sulama/drenaj sistemleri, barajlar ve                                                  kapsamında NUROL taahhüdünde bulunan Km: 34+350-43+296   beraber inşasını içeren bu projemiz çalışma programına uygun
                                                               gerek asma köprü bölümünde gerek otoyol kesimlerinde yapım
        hidroelektrik santraller, su temini ve pis su sistemleri, kentsel/                                                      arası 93 km’lik otoyol kesimi tamamlanmış olup trafiğe açılmıştır.   bir şekilde sürdürülmektedir.
                                                               çalışmaları devam etmektedir. 425 km otoyol ile 1.550 m orta
        endüstriyel arıtma tesisleri ve katı atık tesisleri, anahtar teslimi                                                    Yine aynı proje kapsamında NUROL taahhüdünde bulunan
                                                               açıklık ve yaklaşım viyadükleri ile birlikte yaklaşık 4.500 metre                                                       Cezayir’de bu yıl itibariyle tamamlanıp idareye teslim edilmiş
        üretim tesisleri ile sanayi kompleksi projelerini, sanayi siteleri, iş                                                  Balıkesir-Kırkağaç-Akhisar kesimi Km: 224+300-317+284 arası
                                                               toplam uzunluğa sahip İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü’nün                                                              olan Douera Barajı Projemiz’e ilave olarak Souk  Tleta ve
        ve ticaret merkezi projelerini, lüks / toplu konut ve sosyal merkez                                                     toplam 93 Km’lik bölümde de yapım çalışmaları 2015 yılında
                                                               tasarım dahil yapımını içeren projemizde Temmuz 2016 itibariyle                                                         Boukhroufa  Barajları’nda  yapım işleri,  çalışma  programları
        projeleri ile otel, tatil köyü ve turistik tesis projelerini içermektedir.                                              başlamış ve programa uygun olarak devam etmektedir.
                                                               Gebze’den başlayarak İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsünün de                                                             çerçevesinde devam etmektedir. Her iki barajımız da kil çekirdekli
                                                                                                                                                                                                                                  3
        Bu başarılı geçmişi ile yakalanan grafik paralelindeki çalışmalar,   dahil olduğu yaklaşık 53 kilometrelik Gebze (K1 kavşağı) ile   NUROL İnşaat liderliğindeki uluslararası konsorsiyum tarafından   toprak dolgu tipinde olup, Souk  Tleta Barajı 1,5 milyon m  gövde
                                                                                                                                                                                                        3
                                                                                                                                yapımı sürdürülen, 24 milyon m  gövde dolgusu ile Türkiye’nin   hacmi ile 98 milyon m  içme ve sulama suyu temini kapasitesine,
                                                                                                                                                         3
                                                                                                                                ikinci büyük barajı olan ve ön yüzü beton kaplamalı tipte inşa   Boukhroufa Barajı ise 4,3 milyon m  gövde hacmi ve 125 milyon m
                                                                                                                                                                                                                                        3
                                                                                                                                                                                                                 3
                                                                                                                                edilen, 1.200 MW kapasite ile yıllık 4,1 milyar kWh enerji üretecek   içme ve sulama suyu kapasitesine sahip olacaktır.
                                                                                                                                Ilısu Barajı ve HES Projemiz’de, ilerleme oranı % 80 seviyesini
                                                                                                                                geçmiş bulunmaktadır. Diğer yandan ise kazanılan ihale ile
                                                                                                                                taahhüt  altına  alınan  Hasankeyf  Grubu  Karayolu  Köprüleri
                                                                                                                                Projemiz çerçevesinde inşaat çalışmaları program dahilinde   Gebze-Orhangazi-İzmir
                                                                                                                                devam etmektedir. Bu proje çerçevesinde farklı açıklıklara sahip
                                                                                                                                üç köprü inşa edilmektedir.                            Otoyolu
                                                                                                                                Türkiye'nin son dönem en önemli altyapı projelerinden olan ve   (Osmangazi Asma Köprüsü ve Bağlantı Yolları Dahil)
                                                                                                                                NUROL İnşaat’ın yerel ortak olarak yer aldığı Türk- Japon Ortak   Türkiye'nin en büyük Yap-İşlet-Devret
                                                                                                                                Girişimi tarafından yürütülen ve İstanbul’un iki yakasını deniz
                                                                                                                                altından demiryolu hattı ile birleştiren MARMARAY Boğaz Tüp   Modelli Altyapı yatırımlarından birisidir.
                                                                                                                                Geçiş Projemiz, Ekim 2013 itibariyle hizmete girmiş olup,
                                                                                                                                projemizin garanti süresi çerçevesindeki çalışmalar devam
                                                                                                                                etmektedir.
                                                                              Ilısu Barajı ve HES Projesi, Mardin/TÜRKİYE

              20                                                                                                                                                                                                                21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26