Page 17 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 17

Çelik Tabliye Sürme ve Ağır




                                       Kaldırma Metodları




                 Güney Yaklaşım Viyadüğü’nde Çelik Tabliye Sürme ve  Ağır Yük Kaldırma Operasyonunda ilk aşamada 2.350
                 Ağır Kaldırma Metodlarının seçilmesi dünyada daha önce   ton ağırlığında, 118 metre uzunluğundaki 31 numaralı
                 emsali bulunmayan proje örneği teşkil etmesini sağlamıştır.  segment 60 metre yüksekliğe kaldırılmış ve montajı
                                                                        tamamlanmıştır. İkinci aşamada 2.600 ton ağırlığında,
                 22.500  ton  ağırlığında  1.123 metre  uzunluğunda,  28   128 metre uzunluğundaki 29 numaralı segment 57 metre
                 segmentten oluşan tek parça haline getirilen tabliye sürme  yüksekliğe kaldırılmış ve montajı tamamlanmıştır.
                 metoduyla proje konuma itilmiştir. 15 ayda tamamlanan bu
                 sürme operasyonu bir dünya rekoru olarak tarihe geçmiştir.  Her 2 operasyon da Türkiye rekorudur.


















                       Su İzolasyonu ve Asfalt İşleri







                  Çelik imalat işleri bittikten sonra viyadük üzerinde asfalt altında kalan kısımlar ve yaya yolları su teması ve hava şartlarına
                  karşı izole edilmiştir. Son olarak araç yolu üzerine 28 mm kalınlığında mastik asfalt ve  32 mm kalınlığında taş mastik
                  asfalt serim işi yapılmıştır.



                                                                                                                                17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22