Page 22 - Faaliyet Raporu 2018
P. 22
Ilısu Barajı ve HES, Mardin/TÜRKİYE
Bu başarılı geçmişi ile yakalanan grafik paralelindeki çalışmalar, trafiğe açılmıştır. Kalan otoyol kesimlerinde yapım çalışmaları
halihazırda devam eden yurt içi ve yurt dışı projelerle tüm hızıyla devam etmektedir.
sürmektedir.
Gebze - Orhangazi - İzmir Otoyolu Projesi kapsamında Nurol
Karayolları Genel Müdürlüğü ile Otoyol Yatırım ve İşletme A.Ş. taahhüdünde bulunan, 9 km otoyol ile toplam 2 adet kirişli köprü,
arasında 27 Eylül 2010 tarihinde imzalanan ve 15 Mart 2013 1 adet yaya üst geçit köprüsü, 16 adet altgeçit, 17 adet kutu
tarihinde yürürlüğe giren Uygulama Sözleşmesi kapsamında menfez, 2 adet istinat duvarı ve 9 adet derivasyon kanalının
Gebze ile İzmir arasına 384 km otoyol ve 43 km bağlantı yolu yapımını kapsayan Km: 34+300-43+296 arasındaki Orhangazi 4.
olmak üzere toplam 427 km otoyol inşa edilmektedir. Gebze- Kesim 2015 yılı sonu itibarı ile tamamlanmıştır. Taahhüdümüz
Orhangazi-İzmir Otoyolu güzergâhı üzerinde 1.550 m orta açıklığa altında bulunan bir diğer kısım olan ve Osmangazi Köprüsü’nün
ve yaklaşım viyadükleri ile birlikte yaklaşık 4.500 metre toplam güney ayağını otoyola bağlayan, 35.000 ton çelik imalat içeren ve
uzunluğa sahip dünyanın 4. en büyük, Avrupa'nın ise 2. en büyük 1.378 metre uzunluğundaki Güney Yaklaşım Viyadüğü’nün yapımı
asma köprüsü olan Osmangazi Köprüsü, 29 adet viyadük, 3 adet ise Nisan 2016’da tamamlanmıştır. Taahhüdünü üstlendiğimiz son
tünel, 199 adet köprü, 20 adet gişe alanı, 25 adet kavşak, 6 adet kesim olan Km: 224+300-317+284 arasındaki Balıkesir - Kırkağaç
otoyol bakım ve işletme merkezi, 3 adet tünel bakım ve işletme - Akhisar Kesimi’nde yapım çalışmalarına 2015 yılında başlanmış
merkezi, 18 adet çift taraflı servis alanı bulunmaktadır. KDV ve olup Km: 224+300-230+500 (Balıkesir Batı Kavşağı) ile Km:
finansman bedelleri hariç yaklaşık 7,5 milyar USD tutarındaki 310+513 (Akhisar Kavşağı)-317+284 arası otoyol kesimleri Mart
yatırım bedeliyle Türkiye’nin en büyük Yap-İşlet-Devret modelli 2019 itibarı ile trafiğe açılmıştır.
altyapı yatırımlarından biri olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu
NUROL GYO tarafından toplam 800 milyon USD’lik yatırımla
(Osmangazi Köprüsü ve Bağlantı Yolları dahil) Projesi’nde
İstanbul’da gerçekleştirilen ve Nurol İnşaat tarafından yapım işleri
Osmangazi Köprüsü’nü de kapsayan Gebze Kavşağı – Bursa arası
üstlenilen NUROL Tower ve NUROL Park projelerimiz 2016, NUROL
otoyol kesimi, Km: 201+380 (Balıkesir Kuzey Kavşağı)-230+500
Life projemiz ise 2017 yılında tamamlanmıştır. NUROL Tower Ofis
(Balıkesir Batı Kavşağı) otoyol kesimi ve Km: 310+513 (Akhisar
2
2
projemiz 6.800 m taban alanı üzerinde toplam 74.000 m kapalı
Kavşağı)-408+655 (İzmir) arası otoyol kesimi tamamlanmış ve
Hasankeyf Grubu Köprüleri, Batman - Siirt/TÜRKİYE
20