Page 22 - Faaliyet Raporu 2018
P. 22

Ilısu Barajı ve HES, Mardin/TÜRKİYE

            Bu başarılı geçmişi ile yakalanan grafik paralelindeki çalışmalar,   trafiğe açılmıştır. Kalan otoyol kesimlerinde yapım çalışmaları
            halihazırda devam eden yurt içi ve yurt dışı projelerle tüm hızıyla   devam etmektedir.
            sürmektedir.
                                                                   Gebze - Orhangazi - İzmir Otoyolu Projesi kapsamında Nurol
            Karayolları Genel Müdürlüğü ile Otoyol Yatırım ve İşletme A.Ş.   taahhüdünde bulunan, 9 km otoyol ile toplam 2 adet kirişli köprü,
            arasında  27 Eylül  2010  tarihinde imzalanan ve  15  Mart 2013   1  adet yaya  üst  geçit köprüsü,  16  adet altgeçit,  17  adet kutu
            tarihinde yürürlüğe giren Uygulama Sözleşmesi kapsamında   menfez, 2 adet istinat duvarı ve 9 adet derivasyon kanalının
            Gebze ile İzmir arasına 384 km otoyol ve 43 km bağlantı yolu   yapımını kapsayan Km: 34+300-43+296 arasındaki Orhangazi 4.
            olmak üzere toplam 427 km otoyol inşa edilmektedir. Gebze-  Kesim 2015 yılı sonu itibarı ile tamamlanmıştır. Taahhüdümüz
            Orhangazi-İzmir Otoyolu güzergâhı üzerinde 1.550 m orta açıklığa   altında bulunan bir diğer kısım olan ve Osmangazi Köprüsü’nün
            ve yaklaşım viyadükleri ile birlikte yaklaşık 4.500 metre toplam   güney ayağını otoyola bağlayan, 35.000 ton çelik imalat içeren ve
            uzunluğa sahip dünyanın 4. en büyük, Avrupa'nın ise 2. en büyük   1.378 metre uzunluğundaki Güney Yaklaşım Viyadüğü’nün yapımı
            asma köprüsü olan Osmangazi Köprüsü, 29 adet viyadük, 3 adet   ise Nisan 2016’da tamamlanmıştır. Taahhüdünü üstlendiğimiz son
            tünel, 199 adet köprü, 20 adet gişe alanı, 25 adet kavşak, 6 adet   kesim olan Km: 224+300-317+284 arasındaki Balıkesir -  Kırkağaç
            otoyol bakım ve işletme merkezi, 3 adet tünel bakım ve işletme   - Akhisar Kesimi’nde yapım çalışmalarına 2015 yılında başlanmış
            merkezi, 18 adet çift taraflı servis alanı bulunmaktadır. KDV ve   olup Km: 224+300-230+500 (Balıkesir Batı Kavşağı) ile Km:
            finansman bedelleri hariç yaklaşık 7,5 milyar USD tutarındaki   310+513 (Akhisar Kavşağı)-317+284 arası otoyol kesimleri Mart
            yatırım bedeliyle Türkiye’nin en büyük Yap-İşlet-Devret modelli   2019 itibarı ile trafiğe açılmıştır.
            altyapı yatırımlarından biri olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu
                                                                   NUROL GYO tarafından toplam 800 milyon USD’lik yatırımla
            (Osmangazi Köprüsü ve Bağlantı  Yolları dahil) Projesi’nde
                                                                   İstanbul’da gerçekleştirilen ve Nurol İnşaat tarafından  yapım işleri
            Osmangazi Köprüsü’nü de kapsayan Gebze Kavşağı – Bursa arası
                                                                   üstlenilen NUROL Tower ve NUROL Park projelerimiz 2016, NUROL
            otoyol kesimi, Km: 201+380 (Balıkesir Kuzey Kavşağı)-230+500
                                                                   Life projemiz ise 2017 yılında tamamlanmıştır. NUROL Tower Ofis
            (Balıkesir Batı Kavşağı) otoyol kesimi ve Km: 310+513 (Akhisar
                                                                                2
                                                                                                               2
                                                                   projemiz 6.800 m  taban alanı üzerinde toplam 74.000 m  kapalı
            Kavşağı)-408+655 (İzmir) arası otoyol kesimi tamamlanmış ve





















                                                                            Hasankeyf Grubu Köprüleri, Batman - Siirt/TÜRKİYE

                  20
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27