Page 12 - Nurol Dünyası Dergisi 31
P. 12

ORDU ÇEVRE YOLU




        İNŞAAT
                                                                 1. ETABI AÇILDI














































                                                                         NUROL - YÜKSEL - ÖZKA - YDA Ortaklığı tarafından
                                                                         yapımı üstlenilen Ordu Çevre Yolu Projesi, 16.11.2011
                                                                         tarihinde ihale edilmiş, 07.02.2012 tarihinde sözleşmesi
                                                                         imzalanarak 22.02.2012  tarihinde  yapım çalışmalarına
                                                                         başlanmıştır. 19,1 km uzunluğunda olan bölünmüş yol
                                                                         olarak ihale edilen güzergah; Akçaova Irmağı’ndan
                                                                         ayrılarak Boztepe’nin altından tünelle geçip, Civil Deresi
                                                                         ve  Melet Irmağı’nı  viyadükle geçerek Ordu  Üniversitesi
                                                                         arazisi ve devamında Turnasuyu mevkiinde Karadeniz
                                                                         Sahil Yolu’na ulaşmaktadır. Proje kapsamında bulunan
                                                                         Boztepe Tüneli (2 x 3.310 m), Öceli Tüneli (2 x 2.019 m)
                                                                         olmak üzere toplam 2 x 5.330 m uzunluğunda 2 adet
                                                                         tünel, toplam uzunluğu 1.871 m olan 2 adet viyadük
                                                                         (Civil Viyadüğü 673 m ve Melet Viyadüğü 1.198 m)
                                                                         bulunmaktadır. Güzergah üzerinde sırasıyla Perşembe
                                                                         Kavşağı, Ulubey Kavşağı ve Doğu Kavşağı olmak üzere
                                                                         toplam 3 adet kavşak yer almaktadır.


        19,1 km olarak ihale edilmiş olan Ordu Çevre Yolu İnşaatı işinde, yöre halkının ihtiyaçları, çevre şartları ve jeolojik nedenlerden
        dolayı Melet Viyadüğü’nden itibaren projede değişiklik yapılarak yolun uzunluğu 21,4 km’ye çıkmıştır. Bu değişiklik ile Terzili
        Tüneli (2 x 1.180 m), T1 Tüneli (2 x 440 m), T2 Tüneli (2 x 1.740 m), T3 Tüneli (2 x 802 m) olmak üzere 2 x 4.162 m uzunluğunda
        4 adet tünel ile mevcut projede 1.189 m uzunluğunda olan Melet Viyadüğü’nün boyu Sanayi Kavşağı’nın revizyonu ile birlikte
        1.796 m’ye çıkartılmıştır. Ayrıca 202 m uzunluğunda Akçatepe-1 Viyadüğü, 148 m uzunluğunda Akçatepe-2 Viyadüğü ve 335 m
        uzunluğundaki Turnasuyu Viyadüğü’nün projeye dahil edilmesi ile birlikte ikmal inşaatı kapsamındaki toplam viyadük boyu 2.481
        m’ye çıkmıştır. Bu değişiklikle yoğun yerleşim alanından Karadeniz Sahil Yoluna bağlanacak olan Ordu Çevre Yolu, yapılan proje
        değişikliği ile Turnasuyu’nun doğusundan, Ordu-Giresun Havaalanı’na yakın bir noktadan bağlanarak daha çevreci bir yol haline
        gelmiştir.
        21,4 km’ lik Ordu Çevre Yolu inşaatında 10,7 km’lik kesim olan Perşembe Kavşağı ile Otogar Kavşağı arasında 1. Etap çalışmalar
        tamamlanmış olup 03.03.2019 tarihinde ilgili yol kesimi  trafiğe açılmıştır. Kalan 10.7 km’ lik kesim olan 2. Etap çalışmalarına
        başlanılmış olup 2021 yılında tamamlanarak yolun trafiğe açılması hedeflenmektedir.
       12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17