Page 9 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 9

Editörden
























                       “Cumhuriyet hükümetinin ilk karayolu projesi ise ne ilginçtir ki patronlarımızın memleketi olan bölgede yer
                       alan Artvin-Borçka-Hopa şosesidir. Yapımına 1924 yılında başlanmış olup 1938 yılında ulaşıma açılmıştır.
                       Zorlu  doğa  koşulları  nedeniyle  çok  yavaş  ilerleyen  inşaat  tamamen  insan  gücüyle  sürdürülmekte,  iş
                       makinaları dahi henüz bulunmamaktadır. 1932 yılında yeniden ihale edilerek bir Fransız mühendisin başına
                       getirilmesiyle yolun tamamlanması on dört yılda mümkün olabilmiştir.”

                       Yurdumuzun bu tarihi ve meşakkatli yolculuğunun son elli yılını aşkın bir bölümüne eşlik etmiş olan NUROL
                       bizim için çok büyük bir gurur kaynağı gerçekten. İçinde olduğumuzdan dolayı başarılarını kanıksadığımız,
                       olağan bulduğumuz, hep böyleymiş gibi sandığımız bu muhteşem yapının yarım asrı geçen yolculuğu da
                       öyle kolay gerçekleştirilmiş bir süreç değil elbette. Bulunduğu her alanda en kaliteli hizmeti sunabilmek,
                       daha mükemmelini yapabilmek ve ilk olabilmek hedefiyle hareket eden değerli patronlarımız  Nurettin
                       ÇARMIKLI, Erol ÇARMIKLI ve M.Oğuz ÇARMIKLI kardeşler uzun yıllara dayanan bilgi ve deneyimleriyle yurt
                       ekonomisine katma değer sağlamanın yanında toplumsal faydayı da gözeterek yola devam ediyorlar. Ve biz
                       “Nurol Ailesi” ferdi olarak bütün bunlara yakından tanıklık ettiğimiz için gerçekten çok şanslıyız.

                       Dergimizin bu sayısında, Nurol İnşaat ile birlikte  ihaleyi kazanan konsorsiyumun ortak şirketleri tarafından
                       kurulan Otoyol A.Ş. CEO’su Yavuz BATUM’la gerçekleştirdiğimiz oldukça detaylı sohbeti okuyacaksınız.
                       Sadece ülkemizin değil dünyanın en önemli ulaşım yatırımlarından biri olan Gebze- Orhangazi- İzmir
                       Otoyol Projesi, Cumhuriyet tarihinin yap-işlet-devret modeli ile tek seferde gerçekleştirilecek olan en büyük
                       projesi niteliğini taşımakta olup tamamlandığında İstanbul-İzmir arasındaki karayolu ulaşımını 3,5 saate
                       düşürecektir. Sayfalarımızın elverdiği ölçüde görsel paylaşımlarımızla birlikte tasarladığımız bilgileri şimdi
                       size sunuyoruz.

                       Patronlarımızın uzun yıllar boyunca çalışanlarımızla birlik ve beraberlik içinde oluşturduğu güçlü şirket
                       kültürümüz çatısı altında bugün, ülkemizin ve dünyanın kaliteyi temsil eden sayılı isimlerinden biri olan
                       NUROL sahip olduğu “marka” değeriyle güven duyulan örnek bir gruptur. Sadece inşaat ve taahhüt değil
                       birçok  farklı  sektörde, yalnızca  yurt içinde  değil dünyanın farklı coğrafyalarında dev yatırımlara, büyük
                       projelere, önemli ortaklıklara  imza atan Nurol Şirketleri büyümeye ve gelişmeye devam etmektedir.
                       Nurol Dünyası dergimizin gelecek 50.yıl sayısında buluşmak üzere...







                                                                                     Meral SARI CEYLAN
                                                                                            Editör









                       Kaynak: Arslan, Gökhan (2015) NAFİA Türkiye’nin İnşa Tarihi, Ankara, Demircioğlu Matbaacılık
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14