Page 39 - Faaliyet Raporu 2018
P. 39

ebze - Orhangazi - İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı   bulunmaktadır. Projenin toplam yatırım bedeli olan 7,3
                    Yolları  Dahil)  Otoyolu  Projesi'nin  ihalesinde  Nurol  -   milyar dolar, 4,956 milyar dolar kredi, 1,5 milyar dolar öz
            G Özaltın - Makyol -  Astaldi - Yüksel – Göçay Grubu    kaynak ve 800 milyon dolar net erken işletme geliri ile
             tarafından verilen 22 yıl 4 aylık yapım  ve  işletme  teklifi  en   fonlanmaktadır. Ocak 2019 sonu itibarıyla  yaklaşık  Faz I
             uygun teklif olarak belirlenmiştir.                    için 2,8 milyar dolar, Faz II A için 600 milyon dolar ve Faz II
                                                                    B için ise 3,2 milyar dolar olmak üzere toplamda 6,6 milyar
             Gebze - Orhangazi - İzmir Otoyolu'nun İzmit Körfez Geçişi ve
                                                                    dolar harcama yapılmıştır.
             Bağlantı Yolları Dahil olarak  Yap - İşlet - Devret Modeli ile
             yapılması, işletilmesi ve devri işini gerçekleştirmek üzere   Türk Bankaları;
             OTOYOL YATIRIM  VE İŞLETME  A.Ş. kurulmuştur. Proje'nin
                                                                    Akbank, Finansbank, Ziraat Bankası, Garanti Bankası, Halk
             uygulama sözleşmesi Karayolları Genel Müdürlüğü ile OTOYOL
                                                                    Bankası, İş Bankası, Vakıflar Bankası, Yapı ve Kredi bankası.
             YATIRIM  VE İŞLETME  A.Ş. arasında 27  Eylül  2010'da
             imzalanmıştır.                                         Yabancı Bankalar;

             Gebze - Orhangazi - İzmir Otoyolu'nun Gebze Temel  Atma   Deutsche Bank, Saudi National Commercial Bank, Bank of
             Töreni 28 Ekim 2010 tarihinde Kocaeli İli Dilovası İlçesi'nde   China, Siemens Bank.
             yapılmış olup, İzmir Temel  Atma Töreni  ise  27 Şubat 2011
             tarihinde Alsancak Cumhuriyet Meydanı'nda gerçekleştirilmiştir.  Proje ve Güzergahı

             İstanbul  - Bursa  - İzmir   Otoyolu Faz I, Gebze-Gemlik   Bu yeni projenin, mevcut devlet yoluna göre güzergahı yaklaşık
             Kavşakları  arası  (Osmangazi  Asma  Köprüsü  dahil olmak   140  km  civarında  kısaltacak  olması  sonucunda
             üzere) 1 Temmuz 2016 tarihinde işletmeye açılmıştır.   8 - 10 saatlik mevcut ulaşım süresi 3,5 - 4 saate inecek ve
                                                                    karşılığında da yılda 870 Milyon TL tasarruf sağlanacaktır.
             Faz II  A’nın (Gemlik - Bursa arası) yapımı ve kabulü
             tamamlanmış olup 12 Mart 2017 tarihinde yapılan açılış   Projenin başlangıç noktası Gebze olup, Dilovası ile Hersek
             töreni ile işletmeye açılmıştır.                       Burnu arasında yer alan İzmit Körfezi'ni, yaklaşık 3.000 metre
                                                                    uzunluğunda bir Asma Köprü ile geçen Otoyol, Orhangazi ve
             Faz II B’nin (Balıkesir - Erdemit) Ayrımı - İzmir Kesimi Saruhanlı   Gemlik yakınlarından devam ederek Ovaakça Kavşağı ile Bursa
             - Karasuluk Kavşakları arası yaklaşık 69 km’lik kısımın yapımı ve   Çevre yoluna bağlanmaktadır.
             kabulü tamamlanmış olup, 1 Aralık 2018 tarihinde yapılan açılış
             töreni ile işletmeye açılmıştır.                       Otoyol, yapımı tamamlanmış ve hizmete sunulmuş olan Bursa
                                                                    çevre yolundan sonra Bursa Karacabey ayrımı kavşağından
             OTOYOL YATIRIM VE İŞLETME A.Ş.; 3996 sayılı Yap - İşlet -   başlayarak Susurluk'un kuzeyinden geçerek Balıkesir'e
             Devret Kanunu kapsamında yapımını, işletilmesini ve    ulaşmaktadır. Balıkesir'in batısından güneye yönelerek
             devredilmesini üstlendiği  Gebze - Orhangazi  - İzmir   Savaştepe, Soma, Kırkağaç ilçelerinin yakınlarından geçerek
             Otoyolu Projesi'nin körfez zemin etüdleri, otoyol güzergahı   Turgutlu yakınlarında batıya yönelmekte, İzmir - Uşak devlet
             zemin etüdleri, Otoyol ve Asma Köprü yapım sözleşmesinin   yoluna paralel olarak ilerlemekte ve İzmir çevreyolu üzerindeki
             imzalanması ve projelendirme işleri, projenin hukuksal   Anadolu Lisesi kavşağına bağlanmaktadır.
             altyapı çalışmaları, proje danışmanlık işleri gibi hizmetleri
             alarak projenin fiziksel anlamda başlangıcı öncesi ön hazırlık   Proje, 384 km otoyol ve 49 km bağlantı yolu olmak üzere toplam
             faaliyetlerinde ve projenin finansmanını sağlamak için   433 km uzunluğundadır. Güzergah boyunca, Osmangazi Asma
             gerekli çalışmalarda bulunmuştur. Proje’nin Faz I (Gebze -   Köprüsü ve Kuzey/Güney Yaklaşım Viyadükleri dahil olmakla
             Gemlik Kavşağı arası Osmangazi Körfez Köprüsü dahil olmak   birlikte, toplam 21.559 m uzunluğunda 38 adet viyadük, toplam
             üzere) ve Faz II A (Gemlik Kavşağı - Bursa arası) finansmanı   6.446 m uzunluğunda 3 adet tünel, 176 adet köprü, 20 adet gişe
             sırasıyla, 2013 yılının ilk çeyreğinde ve 2014 yılının ikinci   alanı, 24 adet kavşak, 4 adet Otoyol ve 2 adet  Tünel Bakım-
             çeyreğinde tamamlanmıştır.                             İşletme Merkezleri ile 35 adet Servis ve Park Alanı bulunmaktadır.

             Faz II B (Bursa-İzmir arası) için gerekli 3 milyar dolar tutarındaki
             ek finansmanın sağlanması ve daha önce sağlanmış olan   OTOYOL YATIRIM VE İŞLETME A.Ş. (Bin TL)
             2 milyar dolar borcun vadesini uzatmak için refinansman süreci
             5 Haziran 2015 tarihinde tamamlanmıştır. Böylelikle                              2016     2017    2018
             projemiz için sağlanan ve daha önce Faz I ve Faz II A için   TOPLAM AKTİFLER    17.641.523 23.284.502 35.897.304
             alınmış  bulunan  2  milyar  dolar  tutarındaki  kredilerinin   TOPLAM ÖZKAYNAKLAR  5.002.075 6.724.789 11.385.500
             refinansmanı ve Faz II B finansmanı  için 4,956 milyar   SATIŞ GELİRLERİ        3.853.409 5.499.165 6.292.385
             dolar tutarındaki yeni kredi anlaşması ile projenin     FAVÖK                   1.369.226 2.032.715 3.184.169
                                                                     Rakamlar Uluslararası Finansal Raporlama Standartları'na (UFRS) göre konsolide edilmiş
             tamamının   finansmanı   güvence   altına  alınmış      mali tablolarından hesaplanmıştır.
                                                                                                             37
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44